Стягнення заборгованості по зарплаті для моряків

Професія моряка складна, пов'язана з великим ризиком, важкими фізичними та моральними навантаженнями, в зв'язку з чим, варта справедливої та своєчасної оплати. Однак, останнім часом поширені випадки, коли судновласники не виплачують морякам заробітну плату. Це може бути пов'язано з поганим ставленням судновласника до моряків, його неплатоспроможністю, конфліктом між моряком і судновласником щодо кваліфікації моряка, розбіжностями в сумі понаднормових виплат.

У разі, коли моряк повернувся з рейсу без заробітної плати, найчастіше він знаходиться в пошуку нової роботи і нового судновласника для термінового відправлення в рейс і отримання можливості утримувати свою сім'ю. Паралельно виникає питання: «Хто буде займатися стягненням заборгованості по заробітній платі з судновласника?»

Морські юристи та адвокати нашого агентства мають великий і успішний досвід у стягненні з судновласника заборгованості по заробітній платі в досудовому порядку, а також у судовому порядку. Українське законодавство дозволяє звернутися з позовом проти іноземної компанії в суд за місцем проживання моряка. Адвокати Юридичного агентства «Максима» здійснюють юридичну підтримку морякам на всіх стадіях судового процесу та виконавчого провадження, а також в забезпечення вимог моряків із заробітної плати здійснюють арешт морських суден.

Оскільки ефективним способом захисту прав моряків можуть служити юридичні дії в країні, де знаходиться судно з екіпажем, Юридичне агентство «МАКСИМА», через мережу своїх юридичних партнерів в США, Греції, Голландії, Туреччині, на Кіпрі і Маршаллових островах, інших країнах, може ініціювати справу про примусове стягнення заборгованості по заробітній платі за рахунок стягнення на судно в країні його перебування. Таким чином, зарплата буде виплачена екіпажу за рахунок продажу судна на аукціоні.

Оскільки сама проблема, з якою до нас звертаються моряки - невиплата заробітної плати, спричиняє великі фінансові труднощі і неможливість оплачувати юридичні витрати, ми беремо оплату за свою роботу тільки в разі виграної справи. Гонорар розраховується у вигляді відсотка від суми, отриманої клієнтом в результаті нашої роботи. Великий досвід і кваліфікація наших адвокатів дозволяє досягнути успіху в стягнення заборгованості по заробітній платі в 91%.
Що потрібно знати, щоб звести до мінімуму ймовірність виникнення проблем із заборгованістю по заробітній платі.

Для того, щоб звести до мінімуму ймовірність виникнення проблем із заборгованістю по заробітній платі та забезпечити можливість її стягнення, фахівцями нашого юридичного агентства розроблені наступні практичні поради морякам перед підписанням контракту:

  1. Не починати роботу на судні без підписаного контракту.
  2. Не підписувати контракт, який посилається на якісь обов'язки або умови роботи, що прямо не вказані, або з якими Ви ознайомлені.
  3. Перевіряти, чи є посилання в контракті на колективний договір. Якщо так, то ознайомитися з його умовами. Також бажано мати його копію разом з контрактом і, відправляючись в рейс, одну копію залишити в родині.
  4. Упевнитися, що тривалість контракту чітко вказана.
  5. Не підписувати контракт, що дозволяє вносити в нього зміни на розсуд лише судновласника. Будь-які зміни протягом терміну дії контракту, можуть бути внесені лише за спільною згодою сторін.
  6. Упевнитися, що в контракті чітко вказано розмір базової ставки і базову кількість робочих годин на тиждень (наприклад, 40, 44 або 48 годин).
  7. Упевнитися, що в контракті чітко вказані умови виплати овертайму і його ставка. Може бути вказана лише ставка овертайму. Також може бути фіксована місячна сума, яка виплачується за гарантовану кількість годин овертайму, в цьому випадку повинна бути вказана ставка за кількість годин відпрацьованих понад гарантованого овертайму.
  8. Не підписувати контракт, що дозволяє судновласнику затримувати виплату або утримувати будь-яку частину зарплати під час дії контракту. Моряк має право на отримання всієї зарплати після закінчення кожного календарного місяця.
  9. Не підписувати контракт, що містить статті, відповідно до яких моряк оплачує свій проїзд на судно або репатріацію (крім випадків, при яких моряк визнаний таким, що не відповідає заявленим їм професійним вимогам, або при достроковому розірванні контракту з вини моряка).
  10. Не підписувати контракт, що містить будь-які статті, що обмежують право моряка бути членом профспілки, консультуватися з профспілкою і скористатися допомогою профспілки при захисті своїх інтересів.

Телепрограми спецпроекту "Безпечний рейс" за участю Максима Кочерженко